Piaseczyński Klub Modelarstwa Lotniczego RC (PKMLRC)
- Stowarzyszenie nosi nazwę „Piaseczyński Klub Modelarstwa Lotniczego RC” i zwane jest dalej „Stowarzyszeniem”.
- Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.
- Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem zwykłym w rozumieniu ustawy – Prawo o stowarzyszeniach.
- Podstawą działania Stowarzyszenia są przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1393 ze zm.) oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
- Siedzibą Stowarzyszenia jest miejscowość Łoś.
- Celem działania Stowarzyszenia jest:
- Organizacja i utrzymanie lotnisk modelarskich przeznaczonych dla członków Stowarzyszenia.
- Propagowanie lotniczego modelarstwa zdalnie sterowanego RC (ang. Radio Control, w skrócie RC) jako hobby, sposobu spędzania wolnego czasu oraz poszerzania wiedzy dot. hobby modelarskiego (wiedzy technicznej oraz umiejętności pilotażu modeli zdalnie sterowanych).
- Popularyzacja wiedzy na temat lotniczego modelarstwa RC.
- Propagowanie modelarstwa RC jako rywalizacji sportowej.
- Integrowanie środowiska modelarzy RC.
- Stowarzyszenie realizuje swój cel poprzez:
- Pozyskanie terenu i organizację lotnisk modelarskich przeznaczonych dla członków Stowarzyszenia, w szczególności ustanowienie regulaminu korzystania z lotnisk zapewniającego bezpieczne i zgodne z obowiązującymi regulacjami wykonywanie lotów zdalnie sterowanymi modelami statków powietrznych.
- Organizowanie imprez modelarskich takich jak:
- zawody
- spotkania
- warsztaty
- wykłady i szkolenia
- Działalność edukacyjną:
- Edukację modelarzy w szeroko rozumianych aspektach technicznych związanym z modelarstwem oraz pilotażem zdalnie sterowanych modeli statków powietrznych.
- Szkolenie modelarzy w zakresie bezpieczeństwa oraz aktualnych regulacji prawnych dot. hobby modelarskiego.
- Współdziałanie z organami nadzoru lotniczego, Aeroklubem Polskim oraz innymi organizacjami i instytucjami mającymi lub potencjalnie mogącymi mieć wpływ na rozwój lotniczego modelarstwa RC.
- Działalność wydawnicza, popularyzujące modelarstwo lotnicze RC.
- Prezentowanie stanowiska modelarzy RC w procesach stanowienia prawa dot. lotniczego modelarstwa RC.
- Pozyskiwanie funduszy na realizację zadań statutowych.
- Członkiem Stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelem polskim lub cudzoziemcem posiadającym miejsce zamieszkania w Polsce.
- Członkiem Stowarzyszenia może być małoletni w wieku od 16 do 18 lat.
- Małoletni poniżej 16 lat mogą być członkiem Stowarzyszenia za zgodą przedstawiciela ustawowego, jednak bez prawa do głosowania na walnych zebraniach członków oraz bez korzystania z biernego i czynnego prawa wyborczego do władz stowarzyszenia. Małoletni do lat 16 zwolnieni są z opłat członkowskich, pod warunkiem, że opiekun prawny pozostaje członkiem Stowarzyszenia.
- Nowych członków przyjmuje Zarząd Stowarzyszenia po rozpatrzeniu deklaracji o wstąpieniu do Stowarzyszenia. Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Zebrania Członków w terminie 14 dni od otrzymania odmowy. Odwołanie składa się za pośrednictwem Zarządu.
- Członkostwo ustaje w przypadku skreślenia z listy członków lub wykluczenia ze Stowarzyszenia.
- Skreślenie z listy członków następuje na skutek:
- śmierci członka
- złożenia przez członka Zarządowi pisemnego oświadczenia o wystąpieniu ze Stowarzyszenia.
- Skreślenia z listy członków dokonuje Zarząd Stowarzyszenia.
- Wykluczenie ze Stowarzyszenia może nastąpić z powodu:
- niewykonywania przez członka postanowień Regulaminu lub uchwał władz Stowarzyszenia,
- nieprzestrzegania regulaminu lotnisk modelarskich organizowanych przez Stowarzyszenie,
- podejmowania przez członka działań rażąco sprzecznych z celami Stowarzyszenia,
- działania na szkodę Stowarzyszenia,
- nieopłacenia składki członkowskiej w terminie 3 miesięcy od ustalonej daty płatności,
- zaprzestania aktywnego uczestnictwa w działaniach Stowarzyszenia przez okres co najmniej sześć miesięcy.
- Decyzję o wykluczeniu podejmuje Zarząd Stowarzyszenia. Od jego decyzji przysługuje odwołanie do Zebrania Członków w terminie 14 dni od otrzymania informacji o wykluczeniu. Odwołanie składa się za pośrednictwem Zarządu.
- Zarząd Stowarzyszenia składa się z czterech członków i wybierany jest przez Zebranie Członków. W skład Zarządu wchodzi Prezes Zarządu oraz trzech członków Zarządu. Na funkcję Prezesa wybiera Zebranie Członków.
- Zarząd powołuje się na pięcioletnią wspólną kadencję.
- W razie, gdy skład Zarządu ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu organu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu. W trybie tym nie można powołać więcej niż połowy składu organu.
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności całego składu Zarządu.
- W przypadku równości głosów przy podejmowaniu uchwał przez Zarząd, decydujący głos ma Prezes Zarządu.
- Do kompetencji Zarządu należy:
- Zwoływanie Zebrań Członków.
- Realizowanie uchwał Zebrania Członków oraz składanie sprawozdań ze swojej działalności.
- Kierowanie bieżącą działalnością i reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz.
- Przyjmowanie i pozbawianie członkostwa.
- Opracowywanie programów i uchwalanie planów pracy Stowarzyszenia.
- Przygotowywanie projektu budżetu Stowarzyszenia.
- Uchwalanie wysokości oraz harmonogramu składek członkowskich (jednorazowego wpisowego oraz składek cyklicznych).
- Uchwalanie zasad ewentualnych zwrotów składek.
- Zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia oraz podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia.
- Rozstrzyganie sporów między członkami Stowarzyszenia powstałych na tle działalności Stowarzyszenia.
- Do reprezentowania Stowarzyszenia, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane są podpisy co najmniej trzech z czterech członków Zarządu, w tym Prezesa Zarządu.
- Podejmowanie przez Zarząd stowarzyszenia czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków stowarzyszenia zwykłego oraz udzielenia przez nich pełnomocnictwa do dokonania tych czynności.
- Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
- nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego
- ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego
- zawarcie umowy kredytu albo pożyczki
- przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie z długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy
- zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł
- Zebrania Zarządu oraz Zebrania Członków Stowarzyszenia mogą odbywać się w formie spotkań osobistych lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. telekonferencja wideo). Zebrania Zarządu i Zebrania Członków muszą być ogłaszana na co najmniej siedem dni kalendarzowych przed planowanym terminem spotkania.
- Zmiana regulaminu oraz rozwiązanie Stowarzyszenia wymagają uchwały Zebrania Członków podjętej większością 2/3 głosów w obecności co najmniej 1/2 liczby Członków.